joi, 18 decembrie 2008

Criza mondiala

Fiind somer vad ca incep sa scriu iar pe aici.Libertatea iti ofera libertate.Ciudat zis.Vreau sa scriu si eu 2 cuvinte despre criza asta mondiala.
E subiectul principal al omenirii si poate pe buna dreptate.Numai crizele sunt principalele subiecte ale omului,de aceea suntem si cea mai crispata vietate.Criza economica a luat locul crizei incalzirii globale.Criza globala a luat locul crizei terorismului si asa mai departe.Sunt curios ce criza va lua locul celei actuale.
Am citit pe hot news (aici) semne care arata ca unii americani o duc mai rau decat anul trecut,iar altii mai bine.Atentie insa cand intrati pe linku ala,nu stiu din ce motiv dar calculatoru meu e mort 5 min pana se incarca.Imi necesita tot procesoru.In fine..
Ce mi s-a parut mie hilar in articolul ala este faptul ca unii americani isi spala hainele numai dupa ora 20:00 cand este electricitatea mai ieftina si numai cu apa rece.Iar eu un roman mediu dintr-o tara poate sub medie stau cu lumina aprinsa in camera de la ora 14:00.Si tot in acel articol scrie ca un semn bun este cresterea venitului mediu pe familie in state . S-a ajuns la suma de 50 si ceva de mii de $ pe familie.Adica o familie castiga cam 1 mld 500 mil pe an,aproximativ 120 mil pe luna.In timp ce o familie din Romania daca castiga 30 mil pe luna.Iar ei sunt considerati destul de instariti si o duc bine.Dar sunt familii si cu 15 mil si nici ei nu se plang prea mult.
Uite de asta nu prea va fi afectata Romania de criza economica.Mai bine zis,romanul de rand nu va fi afectat.El s-a obisnuit sa traiasca bine cu bani putini.Si daca s-ar vrea,aceasta obisnuinta a romanului ar putea duce usor si la o crestere economica.Poate ca sunt importante masurile economice luate de Guvern,calculele facute de el,dar la fel de important este si cum le percep poporul,iar daca sunt bine percepute se poate realiza o crestere,dar cum am mai zis,numai daca se vrea.
Criza asta are un efect a naibii de mare.Un efect de domino si nu de altu.Toate persoanele juridice ce nu mai au vanzari in perioada asta profita de noua moda din afaceri si dau oamenii afara.Altii in somaj tehnic,altii fara.Ei sunt constienti ca in fiecare an a fost la fel.Primavara,vara si toamna aveau vanzari,iar iarna mai slabe(bine,daca nu vindeau produse specifice anotimpului alb,ca atunci e invers).Iarna traiau ca o furnica,cu proviziile facute din timpul anului.Asa a fost mereu.Acum profita de ocazie si dau lumea in somaj tehnic afara,mai reduc cheltuielile si nu vor mai fi nevoiti sa foloseasca fondul lor de rezerva.Il vor baga si pe acela la profitul anual.Sau nu,pentru a nu plati impozit si pe el.Dand oamenii afara in somaj tehnic,ii readuc la munca cu inceputul lui martie cand stiu ca vanzarilorvor reveni.Ca daca nu-i dau in somaj tehnic,nu mai au voie sa angajeze pe acelasi post timp de 1 an de zile,ceva de genul.
citesc in fiecare zi ca firma cutare a disponibilizat un numar anume de personal.Si toate dau vina pe criza mondiala.Numai aia de la Kronospan Sebes am aflat ca au fost mai sinceri.Au zis ca nu ii dau afara din cauza crizei,ci doar ca in fiecare iarna lor le scad vanzarile.Care nu stie ce-i Kronospan-u , e o firma austriaca parca care produce si in Romania materiale lemnoase.Pal,MDF(lambriuri din`alea cartonate de pus pe pereti etc).
Fiecare agent comercial are propria strategie in privinta concedierilor.Unele discuta cu angajatu si-i prezinta frumos situatia,altele prefera sa te dea afara fara nici o explicatie asa cum a fost si la mine.Nu e cazul meu,ca eu am vazut ca-s singuru nebun care si-a dat demisia in plina "criza" fara a-si gasi in prealabil alt job.Nu zic unde am lucrat,desi poate stiti.Dar s-au comportat foarte urat cu angajatii.N-au avut nici un respect pentru ei.Eu nu pot sa-i condamn sau sa-i judec,ca eu sunt un nimeni,iar ei sunt cei mai mari pe domeniu lor,dar asa cum este bine sa lasi loc de buna ziua,asa ar fi fost frumos si din partea lor.Eu am plecat cu "buna ziua si Sarbatori fericite" si fara certuri.
Eu prevad ca aceasta criza va dura pana in martie,cand se reiau iar vanzarile.Criza asta e psihologica la noi,cum a zis Isarescu.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu mi-am dat demisia azi fara sa imi gasesc altceva deocamdata. Suntem doi nebuni acum.

kacioFCD spunea...

te cunosc? ca sa-mi dai o bere :))