miercuri, 28 ianuarie 2009

Cum am ajuns sa am simpatii legionare?

Cum am ajuns sa am simpatii legionare?Poate vreo unu sa-si raspunda la intrebare?In afara de cei ce au avut sau au in familie oameni ce au imbracat doctrina.Eu imi pot doar imagina un raspuns.Nu am invatat la scoala despre miscare.Nu am avut oameni care sa ma dirijeze de mic catre o gandire corecta,asemenea legionarilor.Au contribuit educatia primita si educatia pe care mi-am format-o singur.A fost ciudat sa ma intrebe la un interviu pentru angajare care e cel mai mare succes pe plan personal.Dupa o scurta gandire,am raspuns "educatia pe care mi-am format-o".Apoi ei au continuat cu intrebarea "Si anume?".Cum ma asteptam a intervenit nebunia in acel moment.Poate si asta a contribuit la educarea mea,nebunia.Le-am zis educatia pe care mi-am format-o alaturi de legionari.Si a intervenit un moment de liniste.Probabil nu stiau la ce ma refeream.Sau daca au inteles,se gandeau daca sa ma expedieze imediat sau sa ma mai iau la intrebari.Bineinteles,am evitat eu apoi subiectul.Ca asa se intampla.Nu conteaza ca esti cinstit si serios cu tine si cu cei din jurul tau,daca zici ca ai simpatii pentru miscare esti automat exclus.Exemplul meu preferat este Badia Maftei.Cand se vorbea despre el ca om de cultura,era ridicat la grad de maretie.Cand se aducea in discutie ca a fost legionar,lumea evita sa vorbeasca.Iar cei care vorbeau,o faceau susotind.
Cu ce ne putem asemana noi cei prezenti cu legionarii trecuti?Cu multe.Specific ca nu pot sa-mi pretind ca-s legionar.Pot sa-mi pretind ca-i admir.Nu am dreptul sa-mi asum aceasta povara pe umeri.Povara pe care mi-as dori-o,dar viata pana acum nu mi-a permis.Legionarul nu era doar un om drept ca bradul care umbla cu camasa verde si milita.Legionarul era un spiritual,era omul lui Dumnezeu.La fel de adevarat este ca multi din legionari au atins aceasta spiritualitate abia dupa ce au infundat inchisorile drastice ale comunistilor de la Aiud,Pitesti,Galati etc.Inchisori care vor ramane vesnic in istoria romanilor.Insa numai a acelora care doresc sa afle despre faptele intamplate.Ca nu se mediatizeaza prea mult.In schimb am fost anuntati acum cateva zile ca Ceausescu ar fi facut nu stiu cati ani.Fiind intr-o lume a filmelor artistice,daca s-ar face un film despre intamplarile ce s-au desfasurat in inchisorile enuntate,cu un regizor bun,garantat s-ar bate pentru oscar.S-ar aduce la cunostinta oamenilor solidaritatea de care au dat exemplu legionarii in acele inchisori,cand poate fiecare si-ar fi pazit propria particica.Solidaritate de care au dat dovada si fata de evrei.Asta asa,ca tot au fost ei antisemiti,nu?Legionarii nu au avut si nu au nimic cu evreii ca oameni.In zilele noastre nu numai cu evreii.Legionarii sunt impotriva modului in care inteleg anumite animale de a fi oameni.Tot legionarii au infiintat Teatrul Evreiesc din Romania prin Radu Gyr.Iar o declaratie a lui nicolae Steinhardt,care dupa nume iti dai seama ca a fost evreu,vine in ajutorul celor spuse de mine "s-au purtat cu mine impecabil si cu acel spirit de solidaritate de care au dat cu prisosinta dovada in locul unde multi altii si-au pierdut cumpatul,omenia si stapanirea de sine".Valeriu Gafencu fiind in aceeasi celula cu Richard Wrumbart.Nu cred ca i-am scris numele corect,dar nici nu ma intereseaza persoana lui.Cum spuneam,fiind in aceeasi celula i-a oferit pastilele lui acestui evreu.Acceptandu-si propria moarte,i-a oferit pastilele.Acesta da antisemitism.Si cum a prezentat el aceasta intamplare?Ca de fapt,el i-ar fi oferit pastilele lui Gafencu.Cum ziceam,felul de a intelege sa fii om...
Legionarii au fost blamati de-a lungul istoriei.Pentru niste greseli individuale,pe care persoanele care le-au comis si le-au insusit.Greseli care in loc sa fie vazute ca fiind unele personale s-au pus in carca miscarii.Miscare care a luat nastere din necesitate si dorinta poporului de a face din Romania "o tara sfanta ca soarele de pe cer".Am zis undeva mai sus ceva de doctrina legionara.De fapt si de drept,Capitanul,Zelea Codreanu spunea "Tara aceasta piere din lipsa de oameni,nu din lipsa de programe.Nu programe trebuie sa cream,ci oameni,oameni noi.(...)Poporul roman nu are nevoie de un mare conducator,ci de un mare educator". Ceva parca se aseamana cu ce se intampla in zilele noastre.La fel ca Romania din prezent,n-aveam nevoie de un conducator.Avem nevoie de cineva sa ne educe.Sa te invete sa fii mandru,demn de a fi,sincer.Lucruri pe care eu zic ca mi le-am insusit,fara modestie.Avem nevoie de un om cum a fost Capitanul.De un om cu o carisma.Capitanul a fost o persoana care atragea lumea sa-l urmeze.Care aduna lumea in jurul lui din dragoste pentru tara.Pentru ca lumea il admira,il iubea.Nu cum se adunau fortati atunci cand sustinea discursuri ghebosu de Ceausescu.
Miscarea legionara nu si-a urmat niciodata propriul interes.Nici nu aveau asa ceva.Nu aveau doctrine.Miscarea legionara s-a bazat pe formarea tineretului prin adunarea lor in Fratii de Cruce.Fratii de Cruce care erau mereu in ajutor prin taberele de munca la care participau.La construirea de scoli,poduri sau la ajutorarea nevoiasilor.N-o faceau pentru foloase materiale.Ca la urma urmei ce foloase poti trage de pe urma unui sarman.O faceau din dragoste pentru oameni,o faceau in timp ce-si cantau imnurile.O faceau pentru educare.Cea ce lipseste astazi.Era aparatorul adevarului,gata sa se lupte cu orice nedreptate.Era un haiduc cu suflet de sfant gata sa lupte pentru cei napastuiti.Nu era violent,dar nici nu accepta violenta asupra sa.Bataia n-o incepeau,o terminau.
Au fost cei care au prevazut dezastru care se apropria de Romania.Au vazut din departare cum se apropriau sobolanii rosii.Sobolani care i-au incarcerat.Si nu pentru ca ar fi ucis sau furat.Nu au facut nici una din astea.Ci pentru ca erau studenti care citeau carte.Si pentru asta meritau fiecare 25 ani de inchisoare drastica.Pentru ca erau impotriva comunismului.Pentru ca nu-si ascundeau apartenenta la miscare.Si nu au negat-o nici in inchisoare,desi asta le-ar fi adus eliberarea.Ar fi scapat de mancarea proasta si torturile zilnice.Daca se desolidarizau de miscare erau eliberati si trimisi pe front.Nu frontul ii speriau.Traian Trifan spunea " Traian Trifan are grad de capitan si isi serveste tara ca ostas,dar comandantul legionar Traian Trifan nu are ce reabilita in fata nimanui".Ce mandrie de sine.
Cei lipseste legionarului de azi?Ce a avut legionarul trecut in plus fata de cel prezent?Cei din trecut aveau disciplina.Munceau,vorbeau putin.Oratoria lor era oratoria faptei.Erau educati.Erau dornici sa ajute pe cei aproape.Aveau onoare.Luptau,dar nu miseleste "Lupta,nu fi niciodata misel.Lasa pentru altii caile infamiei.Decat sa invingi printr-o infamie,mai bine sa cazi luptand pe drumul onoarei".Cel din prezent poate ca insusesc toate aceste caracteristici.Dar le lipseste cei mai presus.Le lipseste omul.Le lipseste Capitanul.
Traiasca Legiunea si Capitanul!! Traiasca aceasta Romanie!! Cinste celor cu cinste..

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cred că ăsta e cel mai frumos articol al tău.