sâmbătă, 17 ianuarie 2009

Mic omagiu

Constrans de situatia actuala si de simturile ce-mi joaca acum in starea mea de spirit,mi-as dori sa scriu un articol.De fapt eu nu scriu articole,eu scriu trairi de moment.Nu sunt formator de opinie asa cum ar crede unii.Nu-s nici filozof,nici un mare scriitor.Sunt un taran care stie mai mult sa arate ce simte,decat sa transpuna in cuvinte.Mai am greseli gramaticale din simplu motiv ca eu niciodata nu recitesc ce scriu aici.Ca si trairile mele,le simt si trec.Asa-s si cu postarile de aici.Le scriu si ele trec.Nu scriu pentru necunoscuti.Nu scriu decat pentru mine,ca asa ma linistesc si pentru putinii prieteni care ma inteleg.
Ma gandeam cate persoane si-au gasit sfarsitul cu un rost.E o onoare pentru ei.Sa stii ca ai lasat ceva in urma ta.Nu neaparat ca ai lasat o casa,o masina sau un petec de pamant.Ca ti-ai lasat amprenta pe istoria unei tari.Si nu ma refer aici la regi,dictatori sau presedinti.Eu sunt un om simplu si ma gandesc numai la oameni simpli.Ma gandeam la cati soldati de la Decebal la Antonescu si-au gasit finalul in nestire,dar poate cu liniste.Desi situatia nu le dadeau dreptate,cred ca toti s-au sfarsit in liniste.
Incerc sa-mi inchipui cum e sa traiesti un razboi.Poate ca voi avea ocazia si nu,nu-mi doresc deloc.Chiar zic Doamne fereste.Razboiul este un sfrasit de lume.Durerea cred caracterizeaza mai mult un razboi decat violenta.Durerea mamelor,copiilor ce si-au vazut parintele cum pleaca de langa ei si nu stiu daca vor mai avea ocazia sa se stranga in brate.Ca o paranteza,plang mame cand le pleaca copii in armata.Sau mai bine zis,le plecau.Dar mai ales daca pleaca la un razboi adevarat.Dar asta e rostul soldatului.Sa lase in urma durere si sa plece in nestire.Sa nu isi aminteasca nimeni de ei.Dar ei sunt soldatii,cei pe urmerii carora s-a scris istoria.Partea cea mai neimportanta si in acelasi timp cea mai mare dintr-un razboi.Nu vei vedea in paginile de istorie numele soldatilor.Vei vedea numele regilor,presedintilor ce au creat razboiul.Ei stau sub un acoperis.Ceilalti lupta.
Cinste lor!!Cinste voluntarilor ce nu au un nume!

Niciun comentariu: