luni, 17 martie 2008

Fotbalul lor

Incep...daca as putea maine m-as lepada de fotbal . Sincer , imi doresc sa ma trezesc maine dimineata si sa nu am habar de fotbal , sa nu stiu ce este asta fotbal . E fara rost sa adaug sintagme siropoase de genul "as simti un gol in inima , un gol ce nu as sti ce l-a provocat , iar acel gol fiind lipsa lui FCD" .Asta nu s-ar intampla pentru ca nu , am zis ,nu as avea habar de fotbal .
Pentru ce ma simt eu legat de un lucru ce are un spirit in moarte clinica ? Un spirit care alta data era asa de vesel , acum este aproape mort . Nu simt nici o bucurie in lumea fotbalului , nimic nu mai este frumos in acest sport . Cu exceptia unor meciuri foarte rare la numar , toate sunt plictisitoare . Aceasta "slefuire" a fotbalului , aceasta modernizare ma face sa privesc fotbalul uneori cu detasare .
Ore de disputare a meciurilor impuse de catre televiziuni . Scandaluri , injurii intre oficiali ,jucatori si oamenii fotbalului . Mii de reclame , tricouri pline de sponsori . Echipe ce au in primul 11 numai jucatori straini . Sume imense platite pentru niste simpli oameni , oameni cumparati asemenea sclavilor. Salarii colosale oferite unora ce au responsabilitati minore . Jucatori ce au salarii mai mari decat unii care tin economia tarilor in picioare . Jucatori cunoscuti mai bine decat cei ce au dus la modernizarea lumii . Insa toate astea sunt efectul modernizarii lumii . Poate ca toti suntem vinovati de modernizarea "sportului rege" . Jucatori ce nu au respect pentru nimeni , decat pentru bani . Jucatori ce la prima zgarietura stau zeci de minute intinsi pe jos pentru a trece timpus,sa castige si sa-si ia banii . Unde-i barbatia ? unde-i onoarea ? unde-i spiritu vesel ?Un fotbal condus de organizatii care vor sa elimine rasismul din fotbal,dar ei il practica.Spun ca toti oamenii sunt egali,dar impun un numar de extracomunitari .Pai atunci impunem si noi un numar de jucatori de culoare pe care ii vrem la echipe.Eu propun maxim 2,tu ?
TOTUL ESTE O AFACERE , NICI O URMA DE BUCURIE . ECHIPELE DE FOTBAL NU SE COTEAZA LA BURSA , ECHIPELE DE FOTBAL SUNT FACUTE DE OAMENI SIMPLI PENTRU OAMENII SIMPLI
Asta imi ofera fotbalul in zilele noastre . Si cate as mai putea adauga...
Acum cum imi imaginez eu fotbalul . Un sport plin de oameni veseli , atat cei ce-l practica , cat si ce-i ce-l vizioneaza . Si mai presus de toate , toti sa-l iubeasca . Jucatori cu salarii medii , fara transmisii tv pompoase . Fara rautate anormala din partea unor suporteri . Imi este atat de greu sa scriu cum imi imaginez eu fotbalul , of...Pai cum sa nu imi fie greu cand eu am trait fotbalul numai in era lui moderna . Cu toate declarate mai sus . Imi doresc o libertate pentru suporteri , sa stai sa canti la meci cu zambetu pe buze . Ati cantat vreodata cu zambetu pe buze ? Si nu pt ca FCD conducea cu 3-0 in ghencea . Sa cantati pentru ca asa simtiti voi . De ceva timp parca nu . Si asta pentru ca singuru farmec ramas in fotbal este suprimat . Acel farmec sunt suporterii ,ce-i ce refuza modernizarea . Insa cu atat mai mare este dezamagirea cand te vezi neputiincios . Ce pot face eu sa schimb toate astea ? Nimic . Ce-mi ramane de facut ? Sa-mi astept sentinta cand modernizarea ma va elimina ,pentru ca ma va elimina odata si odata . Toti vom fi eliminati . Vor ramane oamenii urati ai fotbalului , iar fotbalul va fi mai urat decat acum . Si vor ramane cei ce accepta fotbalul asta , insa pana si acei suporteri intr-o zi vor parasi corabia .
Imi doresc atat de mult sa nu fi fost microbist . Sa nu-mi pese de fotbal . De ce m-au trimis oare parintii la fotbal cand eram mic ? E numai vina lor , dar tot lor le si multumesc . Vazandu-ma ai mei mereu pe terenu din fata blocului , m-au trimis la fotbal . Vazandu-i "ai lor" ,i-au trimis la fotbal ca sa ajunga ca mutu ,bogat .

Un comentariu:

Anonim spunea...

citind ultimele randuri pot sa spun si eu ca ma aflu in aceeasi situatie. De mic si eu ca oricare am jucat fotbal, iar parintii m-au sprijinit spre acest sport, dar nici nu m-au lasat sa neglijez scoala. Totusi sunt mai mult decat fericit ca am renuntat la locul din teren pt cel din peluza...si sa incep cu o sintagma referitoare la jucatori si suporteri:"pe ei ii iubiti pt bani, pe noi sa ne iubiti pt ceea ce suntem"...nu vreau sa am o gramada debani, vreau doar un acoperis deasupra capului, un trai decent....si un mare FCD...restu o sa vina de la sine,,,poate par idealist da daca vrem sa schimbam ceva noi trebuie sa luam atitudine si chiar daca no sa reusim sa aducem acest fenomen social pe o cale ascendenta o sa ramanem cu sentimentul ca macar am incercat ceva. Si atunci cand canti cu zambetu pe buze indiferent de scor, sentimentul e unu unic, sublim.....si inchei cu "si cand noi nu vom mai fi, si cantecele vor lipsi, voi va veti aminti, c-au fost odata....ULTRASI"