joi, 5 iunie 2008

Violenta in licee si despre scoala,in general

Iar mi-a venit ceva in cap sa scriu . Cred ca apoi voi lua iar o pauza de vreo cateva saptamani bune, ca deja ma cam depasesc . Insa sa scriu ce am de scris , de data asta referitor la violenta din licee si toata mediatizarea . Doresc sa va zic ca eu tot ce am scris aici , am facut-o spontan . Mi-a venit ideea , am deschis pagina , am dat "subiect nou" si am scris ce mi-a venit in cap . Fara sa stau sa analizez,sa pun in pagina,sa gasesc termeni mai de baiat ce termina facultatea si asa mai departe .
Mi-am adus aminte acum ca a fost o adevarata nebunie ceva timp la stirile posturilor tv romanesti . Aproape zilnic vedeai la tv imagini luate de pe youtube si prezentate sub numele "violenta in scolile romanesti" . Se faceau mii de analize , se cautau solutii si totul a rasuflat intr-un final . Ma intreb eu oare , voi cand ati fost in liceu nu v-ati batut niciodata ?? Sa fie aceasta "problema" de putin timp incoace ? O ,nu . Toti ne bateam , vedeai un pumn dat sau o palma aproape zilnic prin licee . Ca asa sunt baietii , zmardoi . Pana il linistesti . Problema este alta .
Acum tot romanu dispune de un telefon cu camera video , filmeaza , ajunge acasa si pune pe youtube , da mass si in acest sir pana ajunge la o redactie de stiri . Si ma amuzau teribil cand ii vedeam pe oameni asa de ingrijorati si grijulii . Ei nu-si dau seama ca este un fenomen vechi , oarecum normal , numai ca acum exista posibilitatea de "comercializare" si de a pune la vedere smecheria ta din liceu ?? Probabil ca si-au dat seama , ca din cate stiu eu era vorba sa fie interzis accesul in liceu cu telefoane ce dispun de camera video . Pai daca nu se poate eradica (wow) fenomenul , macar sa-l ascundem . Asa cred ca au gandit cei de la Ministerul Invatamantului .
In loc sa faca un program scolar care sa ocupe timpul elevului ,dar care sa ii faca si placere , ei angajeaza profesori idioti , ce-i streseaza , le dau carti de invatat si ,sa fim sinceri , ei prefera sa faca altceva decat sa invete . Pentru ca stiu cum e . Ce a fost in liceu cu invatatu ,dar ce am trecut prin facultate . Sa invat in fiecare sesiune care 6,7 carti ,a cate 200 pagini minim . Dar sa le inveti frate,ca daca nu ii scrii macar 4 pagini , nu te trece si chiar si asa poti sa ai ghinionul sa te pice . Oare citeste stimabila profesoara de marketing toate lucrarile ? Citeste ea lucrarile de la 200 de studenti (minim) , ce contin fiecare 4,5 pagini ? Eu nu cred . Eu cred ca pune nota de burta,cum se zice.De asta am fost eu printre ultimii in liceu si in facultate . In schimb la bacalaureat am fost printre primii , acu nu stiu daca se va mai repeta treaba si la licenta .Ce rost are sa inveti in liceu ? La facultate ii mai vad rostul,dar poti s-o faci doar pentru un 5
Cand in invatamantul romanesc vor fi adevarati monstri , balauri ce poarta titulatura de profesori , atunci asa va fi si elevul,studentul . In loc sa-ti puna nota pe o practica in domeniu , pe o analiza , pe un proiect ceva la care sa muncesti , ei iti pun nota pe tocit , invatat mecanic si pe hands free . Ce-i de la Ministerul Invatamantului nu sunt capabil sa faca o programa scolara care sa scoata elevul din monotonie , rutina si nervi . Ei adopta ideea acelui idiot care a zis "Invatati ! Invatati ! Invatati! " Pai invatati voi sa gasiti o solutie in asa fel incat sa nu-si mai faca kinderii grup pe hi5 "Asociatia nationala darama-s-ar scolile" unde sunt inscrisi 100 765 de copii

Niciun comentariu: