joi, 24 iulie 2008

Ultrasu-ultimul aparator al fotbalului ! O,da !

Bai omule , ai avut vreodata un vis din`ala care te-a speriat ? si nu neaparat cu monstri , mortaciuni sau lucruri asemanatoare.Eu am avut si nu prea mi-a placut ce am visat.Nici macar pe Florentin Petre inapoi la Dinamo nu l-am visatAm visat ca eram pe stadion la Dinamo..la varsta de 40 ani.Deci 18 ani mai tarziu.Si era acelasi stadion penibil,cu aceeasi peluza.De fapt peluze,dar na.. Mi-am ocupat locu in partea stadionului in care obisnuiesc s-o fac. Si am facut-o stand in picioare.Obisnuinta asta.
Am vazut eu ca lumea se uita la mine cu nedumerire si oarecum frica.Pe fetele unora se citea chiar vizibil frica.Cred ca se intrebau,de ce naiba stau in picioare.Apoi si-au adus ei aminte de toate studiile din anii anteriori in care erau prezentati ultrasii.Rebelii de care trebuie sa te feresti.Alaturi de care nu trebuie sa stai cu copilu.Acei derbedei,fara ocupatie,scursurile societatii.Cum au fost ei descrisi,ca deja sunt istorie.In mintea lor cred ca se gandeau ca au dat de dracu.Oarecum stanjenit m-am asezat si eu pe scaun.Era derby.Intra echipele pe gazon,deja fierbeam.Lumea radea,se amuza,era un spectacol grandios.Clubu a pus la dispozitie tuburi cu conffeti,pacalicii ma inconjurau cu o atitudine nedemna de meciu asta.Toti cu ochelari pe fata,urati,detasati de tensiunea meciului.Veselie mare pe copii cand vedeau conffeti-urile.Toata lumea facea poze,erau ca japoneziiEu eram singuru care ma agitam,mai mult in interior. Am aruncat o privire spre sectorului oaspetilor ca sa vad spurcatii,dar de unde atata,ca nu era nici unu.Ca sa-i vad apoi printre noi,chiar si langa mine.Ce rivalitati ? Era exact cum ma bat pe mine unii la cap “ nu poti sa te duci la meci din cauza huliganilor.In Germania erau oamenii cu hamburgeri,bere” . Futu-i hamburgerii masii.Mie da-mi berea si-mi ajunge.Vrem si noi bere pe stadion.Vrem sa fim civilizati,vrem bere.Dar nu si pacalici si hamburgeri.
Si incepe meciu.Lumea aplauda,asa in doru lelei.Nici vorba de zgomot,cantece,culoare sau fum.Doar linistea se facea simtita.Iar jucatorii practicau un fotbal asemenea atmosferei.Prost. Prost tare.Erau tot felul de negrotei cu tricouri in care nu aveai loc de un scuipat.Erau intesate de reclame.Totul consta in reclame.Pe ecranu gigant apar tot felul de spoturi publicitare.Mc donalds`u va rezista si va fi si mai urat.Erau tot felul de pacalici care te serveau cu mancare de la mc.Iarasi pacalici.Peste tot pacalici .Jucatori ,suporteri ,jandarmi.Caci erau si astia.Dar nu aveau nici un rol.Erau ca si regele Spaniei,cu rol simbolic.De dragul vremurilor bune,in care ei au alungat huliganii de pe stadioane ca sa poata veni lumea cu copiii la stadion.Si dupa ani intregi,le erau recunoscatori jandarmilor .
Minutu 34 aduce primul gol.Inscrie Dinamo prin Bwungi cu capul,din centrarea lui Chu Son Lumea in delir,stadionul a erupt.Pe dracu.Eu eram singuru.Deja fusesem luat in vizoru oamenilor de ordine.Eram un intrus.Eram pacaliciu lor.Nici nu trece bine timpu,ca ma vad incoltit de 4 jandarmi.Ma amendeaza pentru “ridicarea de pe locul prevazut pe bilet”,“deranjarea linistei spectatorilor”,“escaladarea de lucruri interzise”,“ agresivitatea ",“ instigare la violenta”, “nerespectarea legii 34/2012 privind respectul reciproc intre suporteri”.Si toate astea ca m-am bucurat pentru gol,un pic mai galagios.Si cireasa de pe tort,mi s-a pus o pancarda pe cap pe care scria “huligan”,iar copiii ma priveau si parintii le ziceau “uite,sa inveti ca sa nu ajungi ca el la 40 de ani,un huligan”.Ce mai,eram pacaliciu lor.
Se intoarce roata.Suntem prea prosti ca sa putem stopa asa ceva.Dar pana la ultimul invins mai este.Ultimu caruia sa-i pese si nu toti alti pacalici din ziua de azi.Se vrea imagine,se vrea lauda la prieteni.O veti avea.Atunci cand nu veti mai avea voie pe stadion.Iar atunci chiar o sa aveti cu ce va lauda,imaginea voastra este una periculoasa.Ce mai,fetele se vor fute cu voi numai cand vor auzi asa ceva.Mai exista pasiune?prea putin decat trebuie.Impotriva modernizarii fotbalului si a ultrasilor.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Sper ca totul sa ramana la stadiul de "cosmar"...