joi, 26 februarie 2009

Fotbalu asta modern

Aseara m-am plictisit teribil la Real-Liverpool 0-1.Asa a fost si marti la Inter-Manchester.Desi al-2lea meci a fost un pic mai alert.Am asteptat de 1 luna meciurile din champions league,vroiam sa vad un fotbal adevarat.Si nu l-am vazut.In schimb am fost martoru a unei dovezi din evolutia fotbalului,din partea mea as fi vrut sa lipseasca.Observasem si mi-a confirmat si comentatoru ca Liverpool,echipa englezeasca avea mai multi spanioli in 11 de start decat Real Madrid,campioana Spaniei.
Liverpool a inceput cu 5 spanioli si 1(UNU!!) englez pusi in teren de un antrenor spaniol,Real-u a inceput cu doar 3 spanioli asezati de un spaniol.Si am avut parte de un meci plictisitor.Prea tacticizat,prea cu multa atentie.Trebuiau sa castige pentru a atrage banii.
Am gasit pe youtube un filmulet de 9 min de la finala Real Madrid 0-1 Liverpool din 1981 de la Paris.Echipele erau formate in majoritate covarsitoare numai din jucatori cu aceeasi nationalitate.Realu avea spanioli,Liverpool britanici.O mai fi vreun intrus,nu am stat sa le caut originile,dar dupa nume zic..
Echipele de start din 1981 au fost :

Liverpool Clemence, Neal, A Kennedy, Thompson, R Kennedy, Hansen, Dalglish (Case, 86), Lee, Johnson, McDermott, Souness.

Real Madrid Agustin, Garcia Cortes (Pineda, 87), Garcia Navajas, Sabido, Camacho, Del Bosque, Angel, Stielike, Juanito, Santillana, Cunningham.



Finala cu multe suturi pe poarta,cu un joc bazat pe atac,jucat cu dorinta de a invinge.Chiar daca s-a dat un singur gol ca si aseara,a fost un meci frumos.9 minute de rezumat,din meciu de aseara poti face maxim 3.Si alea trase de par
De atunci lucrurile s-au schimbat.Tricourile s-au peticit cu reclame,casele de pariuri au pus mana pe marile cluburi,pauza se va face de 20 minute pentru a facilita televiziunilor,ce platesc miliarde de euro,sa castige mai multi bani din reclame.Stadioanele au devenit moderne,cu incalzire pe fiecare scaun.Ai pe un stadion ce nu ai pe un Logan.Confort maxim,securitate maxima,hamburgeri la discretie,coca-cola la 5 min de asteptare.Primesti o sapca caraghioasa la intrare,daca nu iti aduci tu peruca de acasa.Te imbraci cat mai caraghios si-ti lovesti puternic palmele din burete de 70 cm atunci cand echipa ta o da in bara,la propriu.Cand o da in bara la figurat,nu te intereseaza.Inseamna ca spectacolul nu e cel asteptat.In cel mai rau caz iti strigi nemultumirea ca ai dat 40 euro pe bilet.Tu cu ale tale,echipa cu a ei.2 lucruri total separate.
Bill Shankly, manager de legendă Liverpool zicea ca “Sfînta Treime a unui club este alcătuită din jucători, antrenori şi suporteri. Conducătorii nu intră în ecuaţie. Ei doar semnează cecuri”.In zilele astea i-as zice ca e nebun.In afara de cativa suporteri si bineinteles,cativa jucatori ce mai tin la clubu lor,nu mai exista nici o Sfanta Treime.Clubul inseamna conducatorul care semneaza cecuri

Niciun comentariu: